Про звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо усунення порушень прав та законних інтересів громадян у сфері земельних відносин
- Створено: 10 березня 2016
- Останнє оновлення: 21 березня 2016
- Дата публікації 10 березня 2016
- Перегляди: 8327
ПРОЕКТ
ЖИТОМИРСЬКА РАЙОННА РАДА
РІШЕННЯ № ____
(______________ сесія сьомого скликання)
від «__» _________ 2016р.
Про звернення до Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України
щодо усунення порушень прав та законних
інтересів громадян у сфері земельних відносин
З метою захисту законних прав та інтересів громадян у сфері земельних відносин, забезпечення розвитку територій, керуючись ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити текст звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо усунення порушень прав та законних інтересів громадян у сфері земельних відносин (додається).
2. Доручити голові районної ради Крутію С. Г. підписати дане звернення.
Голова районної ради С. Г. Крутій
П Р О Е К Т
Верховній Раді України
Кабінету Міністрів України
Звернення
депутатів Житомирської районної ради 7 скликання
щодо усунення порушень прав та законних
інтересів громадян у сфері земельних відносин
З 1 січня 2013 року відповідно до прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розмежування земель державної та комунальної власності» землі державної власності були остаточно розмежовані. Зазначеним законом визначено, що всі землі, які знаходяться на території сільських, селищних, міських рад, але не входять до земель населених пунктів, залишаються у власності держави.
Повноваження щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, згідно зазначеного закону було передано Державному агентству земельних ресурсів України та його територіальним органам.
З часу надання центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальним органам повноваження щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності, вилучаючи зазначені повноваження у місцевих державних адміністрацій, законодавець значною мірою обмежив юрисдикції місцевої влади. Це невиправдано ускладнює розвиток населених пунктів, зменшує матеріальну основу регіону. До того ж, це не узгоджується з одним із основних принципів демократичного суспільства, який визнаний у світі.
Склалась ситуація, при якій, з одного боку, місцева влада стимулюється Бюджетним кодексом до пошуку якомога кращої ціни оренди для земельних ділянок, а з іншого - вони позбавлені будь-якого впливу на рішення про передачу землі в оренду. Органи виконавчої влади загальної компетенції відповідають за підготовку та виконання місцевих бюджетів, а також звітують про виконання відповідних бюджетів та бюджетних програм, тому є зацікавленими в максимізації надходжень до бюджету та ефективному використанні державних земель.
У зв'язку з цим слід зазначити, що місцева влада не в змозі, в певній мірі, забезпечити на відповідній території вирішення питань економічного і соціального розвитку, яке включає ефективне і раціональне використання, серед іншого, природних ресурсів. Реалізація останніми прав власників на земельні ділянки державної власності шляхом їх відчуження, є одним із аспектів загальних їх повноважень, характер яких дозволяє комплексно підходити до питань передачі земель із врахуванням потреб та інтересів місцевого населення.
Розпорошення повноважень із розпорядження землями, розташованими за межами населених пунктів між багатьма органами виконавчої влади, не сприяє доступності адміністративних послуг, що надаються населенню.
Ситуація, що склалася у галузі земельних відносин, неприйнятна. Крім того, непрозорість роботи Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області та право передачі земель державної власності без погодження з територіальними громадами та не врахування їх позиції, призводить до масових конфліктів з питань використання земель запасу та резервного фонду.
Для оптимізації розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної форми власності та участі сільських і селищних рад, на території яких знаходяться відповідні земельні ділянки, у передачі земельних ділянок державної форми власності, вважаємо за необхідне невідкладно внести до Земельного кодексу України зміни, що спрямовані на децентралізацію, субсидіарність, повсюдність та посилення спроможності місцевого самоврядування у галузі земельних відносин. Зокрема, внести зміни до Земельного кодексу України, які передбачать передачу від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальних органів повноваження з розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності, які знаходяться за межами населених пунктів до сільських, селищних рад та встановить самоврядний контроль за використанням та охороною земель виконавчими органами сільських, селищних рад.
З метою справедливого податкового навантаження для всіх суб'єктів господарювання (великотоварних та одноосібників) запровадити єдиний сільськогосподарський земельний податок як сукупність фіксованого сільськогосподарського податку та єдиного соціального внеску у розрахунку з одного гектара використовуваних сільськогосподарських угідь.
Звернення прийнято на _____ сесії
Житомирської районної ради 7 скликання
__________2016 року, рішення № ___
За дорученням депутатів районної ради
Голова Житомирської районної ради С.Г.Крутій